SRC - Rallye Český Krumlov

04.05.2021

Tato Česká klasika v šampionátu je známá svou obtížností a vzhledem k termínu konání také proměnlivým počasím. Nebylo tomu jinak ani v tomto podniku, kdy na tratě rychlostních zkoušek spadla nejedna kapka a už tak kluzký asfalt skrápěl jarní déšť. Výběr pneumatik nebyl lehký obzvlášť do sekcí kombinující suché a vlhké podmínky. 101 km na 14 erzet byla pěkná porce a zajišťovala dostatečné svezení pro 40 přihlášených posádek.


Celkové pořadí soutěže opanovali jezdci nejsilnější kategorie RC1 s nejnovějšími speciály WRC. Nejrychlejším pilotem byl Vajdák Jiří s Citroënem C3 WRC, který jel stabilní výkony po celou dobu soutěže a vyvaroval se velkým chybám. Zaslouženě tak svým výkonem vystoupil na nejvyšší příčku. Druhý v pořadí Tomeček Libor s Fordem Fiesta WRC už ztratil skoro dvě minuty na vítěze a třetí Schamberger Karel také na Citroënu pak další minutu a půl. Jeho pódiové umístění neohrozila ani chyba v poslední erzetě, kde Schamberger neudržel svého Citroëna ve správné jízdní stopě a na řadu musela přijít zpátečka a couvání. Tito tři jezdci jako jediní v kategorii dokázali dovést své vozy do cíle bez superally.


V dosavadní kategorii označované R5 se zatím vozy s označením Rally 2 neprosadili a jezdci zůstávají u ověřené techniky. S VW Polo R5 si na rychlostních zkouškách nejlépe vedl Vašíček Michal, který si v průběhu soutěže vybudoval pěkný náskok třičtvrtě minuty. V cíli byl spokojený a věřil si na pódium, ale ještě netušil, že z jeho pěkného výkonu bude výhra. Janek David se stejným vozem vybojoval druhé místo a oba jezdci tak ukázali, že tento speciál ještě nepatří na vrakoviště, ačkoliv Polo již nemá podporu VW motorsport a další speciály se už nebudou vyrábět. Na třetí stupínek se postavil Rodriguez Daniel s Citroënem C3 R5, kterému se druhý den soutěže příliš nedařilo a po jezdecké chybě, kdy s vozem opustil trať, musel na pomoc zavolat diváky. Na stříbrnou příčku ztratil pouze deset sekund.


V šampionátu závodí i starší FWD speciály, na které je pořád radost koukat. A právě do této kategorie se po závodnické pauze vrátil Dlouhý Vladimír, který hned ostatním ukázal, že to má pořád v ruce a nic ze svého umu nezapomněl. S Renaultem Clio R3 nasadil vysoké tempo, tratě mu seděli, nedělal chyby a v cíli byl nejrychlejší s náskokem dvě a půl minuty. Sojka Karel umí taky nasadit vysoké tempo, ale v poslední době mu chybí štěstí dojet bez havárie až do cíle. Teď se to povedlo a hned na pěkném stříbrném místě. Bronz bral Řezníček Milan. Na trati tvořil drobné chyby a speciál taky nefungoval podle jezdcových představ. Třeba pro příští soutěž něco odkouká v servisu soupeřů, jelikož všichni tři jmenování jezdí se stejným vozem.


I další soutěžní kategorie má své zlaté časy za sebou, ale i v dnešní době dokáží být vozy WRC z let 2006 - 2008 konkurenceschopné a řidičsky zábavné. A nejvíc zábavy si tentokrát užil Zbořil Roman, který jako jediný v poli sedlá Citroën C4 WRC. Svého závoďáka dovezl na zlatý stupínek. První etapa mu seděla více, ale i když ve druhé etapě zpomalil, aby se vyhnul chybám, s přehledem vedení udržel před Markvartem Alexem na Fordu Focus WRC. Solar Milan si dojel pro bronz na Škodě Fabia WRC.
Takto dopadlo zápolení na Krumlovsku, které bylo pro někoho zdařilé a pro někoho méně. Ale neberte to zase tak vážně a hlavně se za volantem bavte. Hezký den 😉

Autor článku: Michal Labudek

Celkové bodování :https://rbr.onlineracing.cz/index.php?act=cupview&cupid=65

Výsledky závodu  :https://rbr.onlineracing.cz/index.php?act=tourmntres2torid=c46a0746e59aeff629c2031cb495feda

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky